«Pensu ch'ellu sia difficiule di stimà esattamente u numeru di morti è feriti perchè ci vole à entre in e macerie, ma credu chì duppierà o più», hà dettu Griffiths à Sky News dopu esse ghjuntu sabbatu in a cità di Kahramanmaras, in u sudu di a Turchia, l'epicentru di u terramotu, secondu l'AFP. «Ùn avemu ancu veramente cuminciatu à cuntà i morti», hà dettu.
Decine di millaie di salvatori stanu sempre pulendu edifici è edifici distrutti, postu chì u fretu in a regione aggrava a sofferenza di milioni di persone chì anu bisognu urgente di aiutu dopu à u terramotu. L'Organizazione di e Nazioni Unite avverte chì almenu 870 000 persone in Turchia è Siria anu un disperatu bisognu di un pastu caldu. Solu in Siria, finu à 5,3 milioni di persone sò senza casa.
L'Organizazione Mondiale di a Salute hà ancu fattu un appellu d'emergenza sabbatu per 42,8 milioni di dollari per risponde à i bisogni sanitari immediati, è hà dettu chì quasi 26 milioni di persone sò state affettate da u terramotu. "Prestu, u persunale di ricerca è di salvamentu lascerà a piazza à l'agenzie umanitarie incaricate di curà u gran numeru di persone affettate in i prossimi mesi", hà dettu Griffiths in un video publicatu nant'à Twitter.
L'agenzia di disastru di a Turchia dice chì più di 32.000 persone di diverse urganisazioni in tutta a Turchia stanu travagliendu à a ricerca. Ci sò ancu 8.294 travagliadori umanitari internaziunali. A Cina continentale, Taiwan è Hong Kong anu ancu mandatu squadre di ricerca è salvamentu in e zone colpite. Un totale di 130 persone da Taiwan sò state mandate, è a prima squadra hè ghjunta in u sudu di a Turchia u 7 di ferraghju per inizià a ricerca è u salvamentu. I media statali cinesi anu riportatu chì una squadra di salvamentu di 82 membri avia salvatu una donna incinta dopu esse ghjunta l'8 di ferraghju. Una squadra interagenzia di ricerca è salvamentu da Hong Kong hè partita per a zona di disastru a sera di l'8 di ferraghju.
A guerra civile in corsu in Siria hà resu difficiule l'aiutu internaziunale per ghjunghje à u paese dapoi u terramotu. A parte sittintriunali di u paese si trova in a zona di disastru, ma u flussu di merci è di persone hè cumplicatu da a frammentazione di e zone cuntrullate da l'uppusizione è da u guvernu. A zona di disastru si basava in gran parte nantu à l'aiutu di i caschi bianchi, una urganizazione di difesa civile, è i rifornimenti di l'ONU ùn sò ghjunti chè quattru ghjorni dopu u terramotu. In a pruvincia miridiunali di Hatay, vicinu à a fruntiera siriana, u guvernu turcu hè statu lentu à furnisce aiutu à e zone più colpite, per suspettate ragioni pulitiche è religiose.
Parechji Turchi anu spressu frustrazione per via di a lentezza di l'operazione di salvamentu, dicendu ch'elli anu persu un tempu preziosu, hà dettu a BBC. Cù u tempu preziosu chì scorri, i sentimenti di tristezza è di sfiducia versu u guvernu stanu cedendu u locu à a rabbia è a tensione per via di a sensazione chì a risposta di u guvernu à questu disastru storicu hè stata inefficace, ingiusta è sproporzionata.
Decine di millaie di palazzi sò cascati durante u terramotu, è Murat Kurum, u ministru di l'ambiente turcu, hà dichjaratu chì, secondu una valutazione di più di 170.000 palazzi, 24.921 palazzi in a zona di disastru sò cascati o sò stati gravemente dannighjati. I partiti di l'uppusizione turchi anu accusatu u guvernu di u presidente Recep Tayyip Erdogan di negligenza, di ùn avè micca applicatu strettamente i codici di custruzzione è di avè abusatu di una enorme tassa nantu à i terramoti raccolta dapoi l'ultimu grande terramotu di u 1999. U scopu uriginale di a tassa era di aiutà à rende i palazzi più resistenti à i terramoti.
Sottu pressione publica, Fuat Oktay, vicepresidente di a Turchia, hà dettu chì u guvernu avia numinatu 131 suspettati è emessu mandati d'arrestu per 113 di elli in 10 pruvince affettate da u terramotu. "Tratteremu a questione à fondu finu à chì e procedure ghjuridiche necessarie sianu cumpletate, in particulare per l'edificii chì anu subitu danni maiò è anu causatu vittime", hà prumessu. U Ministeru di a Ghjustizia hà dettu ch'ellu avia messu in opera squadre d'inchiesta nantu à i crimini di terramotu in e pruvince affettate per investigà e vittime causate da u terramotu.
Benintesa, u terramotu hà avutu ancu un impattu enorme nant'à l'industria lucale di i fissaggi. A distruzzione è a ricustruzzione di un gran numeru di edifici influenzanu l'aumentu di a dumanda di fissaggi.
Data di publicazione: 15 di ferraghju 2023

