In a pruduzzione industriale, ci sò dui tipi di trattamentu di superficia: u prucessu di trattamentu fisicu è u prucessu di trattamentu chimicu. L'annerimentu di a superficia di l'acciaiu inox hè un prucessu cumunimenti adupratu in u trattamentu chimicu.
Principiu: Per via di u trattamentu chimicu, una strata di film d'ossidu hè generata nantu à a superficia metallica, è u trattamentu di a superficia hè ottenutu per via di u film d'ossidu. U principiu utilizatu in questu prucessu di trattamentu di a superficia hè di creà un film d'ossidu nantu à a superficia metallica sottu l'azione di l'equipaggiu currispundente, chì pò isolà u metallu da u cuntattu direttu cù l'ambiente esternu.
I metudi cumuni per annerire l'acciaio inox sò i seguenti:
Categoria 1: Metudu di culurazione à l'acidu
(1) Metudu di dicromatu fusu. Immergete e parte in acciaio inox in una soluzione di dicromatu di sodiu fusu è mischiate bè per 20-30 minuti per furmà una pellicola d'ossidu neru. Eliminate è raffreddate, poi sciacquate cù acqua.
(2) Metudu d'ossidazione chimica di u cromatu neru. U prucessu di cambiamentu di culore di stu stratu di film hè da chjaru à scuru. Quandu cambia da turchinu chjaru à turchinu prufondu (o neru puru), l'intervallu di tempu hè solu 0,5-1 minutu. Se stu puntu ottimale hè mancatu, tornerà à marrone chjaru è pò esse solu eliminatu è riculuratu.
2. U metudu di vulcanizazione pò ottene una bella pellicola nera, chì deve esse marinata cù acqua regia prima di l'ossidazione.
3. Metudu d'ossidazione alcalina. L'ossidazione alcalina hè una suluzione preparata cù idrossidu di sodiu, cù un tempu d'ossidazione di 10-15 minuti. U film d'ossidu neru hà una bona resistenza à l'usura è ùn richiede micca trattamentu di polimerizazione. U tempu di spruzzatura di sale hè generalmente trà 600-800 ore. Pò mantene l'eccellente qualità di l'acciaio inox senza ruggine.
Categoria 2: Metudu d'ossidazione elettrolitica
Preparazione di a suluzione: (20-40 g/L dicromatu, 10-40 g/L sulfatu di manganese, 10-20 g/L acidu boricu, 10-20 g/L/PH3-4). U filmu culuritu hè statu immersu in una suluzione di HCl à 10% à 25 °C per 5 minuti, è ùn ci hè statu cambiamentu di culore o sfaldatura di u stratu internu di u filmu, ciò chì indica una bona resistenza à a corrosione di u stratu di filmu. Dopu l'elettrolisi, l'acciaiu inox ferriticu 1Cr17 hè anneritu rapidamente, è dopu induritu per ottene un filmu d'ossidu neru cù un culore uniforme, elasticità è un certu gradu di durezza. E caratteristiche sò un prucessu simplice, una velocità d'annerimentu rapida, un bon effettu di culurazione è una bona resistenza à a corrosione. Hè adattatu per u trattamentu d'annerimentu superficiale di vari acciai inox è dunque hà un valore praticu considerable.
Categoria 3: Metudu di trattamentu termicu QPQ
Cunduttu in apparecchiature specializate, u stratu di film hè fermu è hà una bona resistenza à l'usura; Tuttavia, per via di u fattu chì l'acciaiu inox, in particulare l'acciaiu inox austeniticu, ùn hà micca a listessa capacità di prevenzione di a ruggine cum'è prima dopu u trattamentu QPQ. A ragione hè chì u cuntenutu di cromu nantu à a superficia di l'acciaiu inox austeniticu hè statu dannighjatu. Perchè in u prucessu precedente di QPQ, chì hè u prucessu di nitrurazione, u cuntenutu di carbone è azotu s'infiltrerà, causendu danni à a struttura di a superficia. Facile à arrugginisce, u poviru spruzzu di sale arrugginirà solu in poche ore. Per via di sta debulezza, a so praticità hè limitata.
Data di publicazione: 29 d'aostu 2024

